Page 1 of 1

pytania i rozterki

Posted: Tue 28 Feb, 2006
by pokrak
Witam!!!
Planuje zakup działki i postawienie domu w dość szybkim czasie. Narzie jestem w fazie poszukiwania działki (ew działki z domem do modernizacji) Interesuje nas dom z poarterowy z użytkowym poddaszem. Czy i jak można to zrobić, żeby całkowity koszt domu (pod klucz) bez działki wyniósł ok 150 tys. zł, oraz jaka firma w Poznaniu była by najlepsza do takiego zadania najlepsza.
Oraz jak wygląda kwestia odnośnie domu do modernizacji, czyli ew połączenie starego domu (do modernizacji) i konstrukcji gotowców.
Oraz ;] konstrukcje z bal czy szkieletowy :)

Z góry dziękuje za sugestie.

Pozdrawiam

Posted: Tue 07 Mar, 2006
by Maluj mnie
Czy przypadkiem nie za duzo oczekujesz od Pana Wojciecha?
To Pan Wojciech ma za Ciebie decydować czy masz postawić dom parterowy czy z uzytkowym poddaszem, czy też czy masz budowac dom czy kupować do modernizacji.

Czy nie za dużo oczekujesz? A jeszcze do tego - szkieletowy czy z bali. Na co liczysz? Na sugestie?

I jeszcze jedno - na dziś nie wiesz nic - szkieletowy czy z bali, nowy czy do modernizacji, parterowy czy z użytkowym poddaszem, mało tego, nie masz nawet działki - a już poszukujesz firmy wykonawczej. I czego oczekujesz od Pana Wojciecha?

Przejrzałem to Forum, i aż dziw mnie bierze, jak wielu ludzi, zupełnie bez sensu zadaje pytania. Panie Wojciechu, nie drażni to to Pana?

Posted: Tue 07 Mar, 2006
by czarek63
Maluj mnie ( swoją drogą ciekawy nick :lol: :lol: )

ja już od roku mam takie samo zdanie o większości zadających pytania na tym forum :lol:
również zwróciłem na to uwagę
ale jak widzisz bez rezultatu

pół biedy jeśli taki ktoś trafi na uczciwą firmę

pozdrawiami

Posted: Tue 07 Mar, 2006
by Wojciech Nitka
Faktem jest, że wielu Inwestorów, nie mając działki, nie mając projektu pyta już o firmy wykonawcze, zadając pytanie - ile u Pana kosztuje dom?

Faktem jest - to chore pytania. Jak bowiem (dla dobra Inwestora) można określić koszt budowy domu nie mając wglądu w projekt? Inaczej kosztuje dom parterowy, inaczej z użytkowym poddaszem, inaczej z mansardami czy bez. Nie daj Boże gdy w projekcie jest wieżyczka.

Na cenę domu wpływa także zakres wykonanych robót, jakosć zastosowanych materiałów - co na dachu, jaka elewacja, jaka stolarka okienna, itp.

Inwestorzy szukający firmy wykonawczej i oferty cenowej (chcący uzyskać rzetelną informację cenową), winni co najmniej posiadać projekt określający architekturę budynku i jakość zastosowanych materiałów. Tylko wówczas przyszli Inwestorzy mogą liczyć na rzetelną wycenę kosztów budowy domu.

Samo pytanie - ile kosztuje dom u Pana, bez przestawienia projektu można porównać do pytania - ile kosztuje auto u Pana.Tylko nikt nie wie - jaka marka, jaki silnik, jakie wyposażenia, itp.

Posted: Fri 10 Mar, 2006
by alex.57
No i udzieliliście Panowie konkretnej odpowiedzi na chore pytanie :D , myślę jednak,że częśc odwiedzających to forum poszukuje atmosfery przyjacielskiej pogawędki, znanej z Klubów Muratora,obok informacji ściśle technicznych poszukują potwierdzenia dokonanego(?) wyboru technologi budowy wymarzonego domu, co nie zmienia faktu,że to Forum jest kopalnią wiedzy dla tych co już budują i tych stojących przed wyborem.
Poziom dyskusji i kultura wypowiedzi jest bez zarzutu. 8)
Trochę wyrozumiałości dla zaczynających, jak wybudujemy te nasze domy to też będziemy "Guru"(chyba) :lol: Pozdrawiam wszystkich.

Posted: Fri 10 Mar, 2006
by czarek63
alex

początkujący nie musi koniecznie oznaczać leniwy :lol: :lol:

zauważ w ilu postach padają pytania na które odpowiedź na tym forum była udzielana wcześniej wielokrotnie - wystarczy tylko poszukać

nie odnoszę się tu do zawartości merytorycznej pytań :lol: bo to całkiem inna historia ,ale to początkującym można wybaczyć

a co do forum muratora to też różnie tam bywa jeśli chodzi o poziom i kulturę dyskusji

pozdrawiam

Posted: Fri 10 Mar, 2006
by Wojciech Nitka
Inwestor, nawet początkujący, by poznać koszty budowy MUSI mieć projekt, tak by wykonwca mógł rzetelnie określić koszt budowy domu. Osobiście uważam, że chorym jest określanie kosztu metra kwadratowego bez jakiejkolwiek wiedzy o projekcie. Inaczej kosztuje dom parterowy, inaczej z użytkowym poddaszem, a jeszcze inaczej piętrowy. A do tego dochodzi rodzaj zastosowanych materiałów np. na dach czy elewację czy tez standard wykończenia.

Każdego dnia mamy zapytania, mimo iż Centrum Budownictwa Szkieletowego nie zajmuje się budową domów, - ile u Pana kosztuje dom? Jest to chore pytanie, czy to kierowane do mnie czy do firmy wykonawczej. Nie można bowiem określić kosztów, bez podanych wyżej założeń, nawet tych podstawowych.

Chwała tym firmom, które na swoich stronach podają koszt budowy metra kwadratowego domu, przedstawiając zakres robot i zastosowane materialy. A jeszcze lepiej, kiedy dokładnie określają rodzaj i gatunek materiału, np. dachówka bitumiczna o gwarancji np. 25 lat. Samo określenie - dachówka bitumiczna - może być bardzo mylące, bowiem inaczej kosztuje dachówka z gwrancją 15 lat (najtańsza), a inaczej z gwarancją 40 lat (dużo droższa). A przecież żaden inwestor nie chiałby zmieniać dachu po 10 czy 15 latach.

Posted: Sat 11 Mar, 2006
by pecoalsw
To dziwne, ale jezeli ktos sobie kupuje sobie samochod to tez najpierw
patrzy na wlasne mozliwosci finansowe i dopasowuje do nich model i rok produkcji
samochodu (wiem przeciez z gory czy sobie moge pozwolic na np.: porsche).
Problem jest ze taki produkt jak samochod jest latwiej cenowo sklasyfikowac.
DOM z drewna moze byc bardzo skomplikowany i nieprzejrzysty.
Rzadko producent proponuje "dom=mercedesa" bo sie obawia wybicia z rynku.
A taki ktory to robi jest dobry i pokaze dodatki z ktorych mozna zrezygnowac.
Jedyna mozliwosc:
1) znalezc dobra firme ( certyfikaty, stowarzyszenia, system itp.)
2) porownac ceny za m² powierzchni uzytkowej z innymi firmami
3) porownac opisy - dac sobie wyjasnic roznice przez firme z punktu 1.

Kazda cena ma swoje uzasadnienie.
Koszty domu szkieletowego:
Ok. 60% Materialy i 40% Robocizna.
Taniej budowac oznacza w pierwszym kroku uzywanie gorszych materialow.
Trzeba troche uwazac.

Posted: Sat 11 Mar, 2006
by czarek63
wszystko to prawda co piszesz pecoalsw

tylko spraw żeby ludzie to zrozumieli :lol:

moim zdaniem pierwszy rzecz to przyjąć sobie założenie ile możemy przeznaczyć pieniążków na nasz ukochany dom ,a potem dokonywać wyboru

czasem lepiej zrezygnować z paru metrów kwadratowych ,a mieć dom z lepszej jakości materiałów

niestety u nas obowiązuje wprost odwrotna zasada -zastaw się a postaw się
wszystko pięknie jest na początku kiedy przychodzą znajomi ,a nasz dom ma X metrów kwadratowych, X okien i jeszcze wiele wiele X-ów

gorzej jest potem kiedy te X okien przekłada się na większe koszty ogrzewania ,
nienajlepszej jakości zastosowane materiały powodują masę usterek itd itd

pozdrawiam

Posted: Sat 11 Mar, 2006
by alex.57
Czarek 63, masz rację, trzeba jednak brać poprawkę na biegłość wyszukiwania wiadomości w sieci, nie wszyscy są w tym biegli, nadmiar informacji tworzy szum z którego trzeba wyłowić "swoje " wiadomości.
Wspominając o poziomie i kulturze dyskusji miałem na myśli TO forum ( w Muratorze bywa nieciekawie), Pozdrawiam wszystkich, i mam nadzieję, że cierpliwość pana Wojtka się nie skończy :lol:

Posted: Mon 20 Mar, 2006
by mimi31
Pierwsza wycena u wykonawców to zawsze cena zachecająca klientów do zainteresowania się firmą.W dalszej kolejności gdy wykonawca zauważy zainteresowanie klienta, podwyższa cenę. Proszę zauważyć, że na samym końcu cena osiąga określony pułap za metr kwadratowy powierzchni netto. W zasadzie wszystkie te ostateczne ceny u większości wykonawców są porównywalne. Ja mam wyceniony dom na 1750zł/m2 pod klucz bez podłóg i kafelek.Myślę, że z 50 zł mogłem jeszcze uhandlować, ale to by było maximum co mógłbym osiągnąć. Dodam że to cena z fundamentami zabezpieczonymi na szkody górnicze. Dom z poddaszem użytkowym,powierzchnia zabudowy 85m2. Dom prefabrykowany pod hala, potem ściany skręcane na budowie.Dachówka betonowa. Dodam że zamiast płyt osb zastosowane są droższe płyty farmacell. Cena ta nie obejmuje kosztów przyłączy i pozwoleń.

Posted: Mon 15 Jan, 2007
by kasia_777
Witam,
Jestem na etapie zakupu działki, już jest wybrana i wszystko ustalone jeszcze tylko długotrwała biurokracja :-)
Ja też zanim kupiłam działkę to pytałam p. Wojtka o wykonawcę :-) bo nie wiedziałam od czego zaczać i chciałam już cokolwiek wiedieć. Bardzo mnie to podniosło na duchu. Dużo juz czytałam o technologii szkieletowej i już na nią się zdecydowaliśmy z mężem. Teraz gdy czekamy na papiery myślimy nad rozwiązaniami tak aby wyszło niedrogo (jak na nasze warunki finansowe oczywiście) a dobrze.
Możecie podpowiedzieć czy dobrze myślimy?
Chcielibyśmy domek 120 m2 o bardzo prostej bryle. Parterowy z użytkowym poddaszem (+podpiwniczenie ale jeszcze nie zdecydowaliśmy)
Dach dwuspadowy, na dole: łazienka przy scianie kuchennej aby wykorzystać jeden komin), w łazience piec dwufunkcyjny (tak aby ciepła woda była od razu a nie płynęła od drugiej strony domu rurkami) i salon duży (w nim kominek) z jadalnia i wiatrołap no i schody. Na poddaszu 3 pokoiki i łazienka mniejsza. Jeśli chodzi jeszcze o ogrzewanie oprócz pieca dwufunkcyjnego myślimy o podgrzewaniu podłogowym tylko na dole domku w określonych miejscach i o wykorzystaniu kominka z salonu czyli kominek z płaszczem wodnym połączony z piecem dwufunkcyjnym -to znaczy z urządzeniem które bedzie kontrolowało temperature wody i przełaczało samo urządzenia grzewcze.

To tyle co wykombinowaliśmy czytając w necie, co o tym myślicie? Chcielibyśmy najprostrzy projekt a takiego w całym necie nie ma ;-( Jeśli Wam sie taki trafi przez przypadek to prosze napiszcie.

Czy te rozwiązania i prosta bryła domu mogą znacznie wpłynąć na cenę???

Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie

Posted: Mon 15 Jan, 2007
by zxr
Odradzam piec dwufunkcyjny. Tylko piec jednofunkcyjny z zasobnikiem i recyrkulacją CW zapewni pełny komfort.

Nie wiem jak w szkielecie, ale generalnie odradzam ogrzewanie podłgowe w domach o małych potrzebach cieplnych. Ogrzewanie podłogowe ma b.dużą bezwładność i pojemność cieplną, co sprawia, że zwłaszcza w okresie przejściowym (wiosna, jesień) jest mało efektywne ekonomicznie.
W moim dotychczasowym ciepłym domu murowanym opłata za ogrzewanie w okresie grudzień-luty sięga (przy mrozach) 300zł/m, natomiast w cieplejszych miesiącach - przy dogrzewaniu - koszty wynoszą ok.200zł/m.

Posted: Mon 15 Jan, 2007
by Grzegorz Szostak
kasia_777 wrote:Parterowy z użytkowym poddaszem (+podpiwniczenie ale jeszcze nie zdecydowaliśmy).
Bez wzgledu na wielkosc dzialki i domu polecam budowe piwnicy, gdyz:
- jest miejsce na zrobienie pralni - mamy luzniej w lazience,
- w domu z poddaszem uzytkowym strychu nie ma, a ubrania po praniu trzeba gdzies suszyc,
- jest miejsce n.p. na rowery (nikt nie mysli, ze w zime gdzies stac musza
- podobnie j.w. inne "graty" znajda tam swoje miejsce.
Mozna oczywiscie pozniej postawic dodatkowy budynek typowo gospodarczy, tylko koszt jego bedzie w rzeczywistosci duzo wiekszy niz dolozenie piwnicy do fundamentu.

Jesli chodzi o ogrzewanie podlogowe, to moim zdaniem jest bardzo wskazane w szkielecie jesli podloga na parterze jest wykoanana tradycyjnie - beton. W odroznieniu od murowanych nie ma tu zjawiska akumulacji ciepla przez sciany, czyli po wylaczeniu ogrzewania temp. wewnetrzna spada bardzo szybko. Z tego co pamietam, to bylo pisane o tym na forum lub stronie.

Posted: Mon 15 Jan, 2007
by zxr
greyg wrote:Jesli chodzi o ogrzewanie podlogowe, to moim zdaniem jest bardzo wskazane w szkielecie jesli podloga na parterze jest wykoanana tradycyjnie - beton. W odroznieniu od murowanych nie ma tu zjawiska akumulacji ciepla przez sciany, czyli po wylaczeniu ogrzewania temp. wewnetrzna spada bardzo szybko. Z tego co pamietam, to bylo pisane o tym na forum lub stronie.
Ściany, owszem, niewiele akumulują, ale gruba betonowa wylewka w podłodze trzyma do 6-9h - w tym czasie warunki otoczenia się zmieniają. Można oczywiście stosować inteligentne sterowanie pogodowe, ale... w takim klimacie jak w tym roku ogrzewanie podłogowe nie jest zbyt ekonomiczne.
Dodatkowo przy podłogówce okresowe obniżanie temperatury jest słabo wykonalne.

Posted: Mon 15 Jan, 2007
by kasia_777
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, z tą piwnicą to całkowita racja. O tym ogrzewaniu muszę jeszcze doczytać bo nie wzięliśmy tego pod uwage że w szkielecie może się takie rozwiązanie nie sprawdzać

Pozdrawiam
Kasia

Posted: Mon 15 Jan, 2007
by Wieslaw
do ZXR/Roberta

A co bys polecil do domu drewnianego,parterowego, 117 metrow powierzchni,zbudowanego na podlodze w konstrukcji drewnianej (150 ocieplenia), sciany zewnetrzne 72/150/28 z foliami, na stropie 250 ocieplenia???

Na pewno planuje kominek z plaszczem wodnym plus grzejniki.Myslalem o podlogowce w holu,wiatrolapie i lazience,ale ze wzgeldu na drewniana konstrucje podlogi nie jest podobno zalecane. Chce jeszcze wpiac cos do sytemu z kominkiem,zeby miec "w razie czego" na dogrzewanie jak ogarnie mnie lenistwo.Myslalem o piecu elektrycznym,moze groszek z podajnikiem.Na dzialce nie ma gazu, chyba ze mala butla, bo zbiornika nie chce.
Dom ma byc uzytkowany na razie jako weekendwo-caloroczny i ile sie da,a pozniej na stare latka jako docelowy.

Bylbym wdzieczny gdybys cos zaproponowal ze swojego doswiadczenia.

Dzieki i pozdrawiam
Wiesiek.

ogrzewanie

Posted: Tue 16 Jan, 2007
by zxr
Więcej: http://www.szkielet.pl/forum/viewtopic.php?p=5283#5283

Wiesiek, poza łazienką, o podłogówce zapomnij!
Jak masz grzejniki kominkowo-wodne, to pomyśl o wariancie combo (grzejnik wodno-elektryczny). Chociaż pewnie takie combo nie jest zbyt tanie.

Na Twoim miejscu, na "lenistwo", dodałbym parę tanich niskotemperaturowych grzejników elektrycznych i wszystko.

PS: Niedawno widziałem u znajomego na działce letniskowej takie rozwiązanie:
- w przybudówce duża butla "turystyczna", ok.0,8 m wysokości
- w łazience mały piec, który przygotowywał mu ciepłą wodę
Bardzo praktyczne rozwiązanie na letnisko!

Czy ktoś wie, jak to wygląda od strony formalno-prawnej?
Jakie warunki trzeba spełnić do czegoś takiego w domku mieszkalnym?

Posted: Tue 16 Jan, 2007
by Wieslaw
Dzieki Robert,przeczytalem oba posty.

Grzejnikow jeszcze nie mam,bo dom jeszcze nie stanal.Zaczynam jak tylko zorganizuje ludzi do fundamentu,bo dom wedlug umowy ma stanac do konca czerwca .Do tej pory zalatwialem papiery,pozwolenie,projekt,prad,woda,ogrodzenie.Teraz na tapecie temat ogrzewnia,do projektu wrzucilem kominek z plaszczem plus piec elektryczny,zeby zamknac projekt i dostac pozwolenie.Spodziewalem sie "wielkiego" czekania,a dostalem po dwoch tygodniach :lol: Wiec dlatego zaczalem sie krecic za ogrzewaniem i zadawac te "leniwe" pytania,bo czas mnie goni....

Podoba mi sie Twoja propozycja DGP z mini obiegiem i elektryka w pozostalych pomieszczeniach.Czy jest mozliwosc kontroli temperatury?? Piszesz o otwieraniu okien..........Dorzucic do tego sterowanie i moze powstac ciekawy system. Bede na pewno konsultowal takie rozwiazanie z wykonawca,bo mysle ze ulatwilby mi zycie w korzystaniu z takiego domu"dorywczo". Wykonawce ogrzewnia musze wybrac i juz jestem chory.....A u nas niestety ciezko znalezc konkretnego fachowca;albo nie potrafia uczciwie doradzic zielonemu klientowi,tylko wciskaja to co nie schodzi,albo trafiasz fizjonera,ktory promuje pompe ciepla powietrzna i o niczym innym nie chce rozmwaiac.
A jakich oczekujesz kosztow energii korzystajac z takiego systemu? W moim przypadku nie powinno byc wysokie jako ze to bedzie moj drugi dom.

Z kolei z plaszczem wodnym jest ta niedogodnosc,o ktorej wspominal LOG i sugeruje zalanie systemu plynem.
Wezme rowniez pod uwage moze piec gazowy na butle (wielkoscii wiekszej lodowki).
Nawet jeszcze nie za bardzo sie orientuje jakich kosztow moge sie spodziewac,wstepne zimne kalkulacje prostego systemu kominek+piecyk elektryczny,z cala reszta, kreca sie wokol 15-20 tysiecy.Pasjonat pompy ciepla dociagnal mnie do 60 tysiecy,jechal z materialami z gornej polki, tylko :!: Jak moj architekt sie z nim skonsultowal to odpuscil sobie prawie 10tysiecy i tak wlasnie u nas wyglada rzetelnosc i dbalosc o klienta :evil:

Co do sytuacji forlmalno-prawnej systemu Twojego sasiada dla domu mieszkalnego to zapewne musi odpowiadac zaostrzonym normom dla takich budynkow: projekt branzowy,wentylacja,atesty,zaaprobowany do uzytku wewnetrznego,instalator z papierami.Przynajmniej tych rzeczy oczekuja ode mnie w starostwie gdzie bede sie budowal,bez wzgledu na system jaki wybiore.Moj dom ze wzgledu na status dzialki jest rowniez mieszkalny. A odbior to swoja droga,co gmina to obyczaj :wink:

Pozdrawiam
Wiesiek

:?:

Posted: Tue 16 Jan, 2007
by Grzegorz Szostak
zxr wrote:
greyg wrote:Jesli chodzi o ogrzewanie podlogowe, to moim zdaniem jest bardzo wskazane w szkielecie jesli podloga na parterze jest wykoanana tradycyjnie - beton. W odroznieniu od murowanych nie ma tu zjawiska akumulacji ciepla przez sciany, czyli po wylaczeniu ogrzewania temp. wewnetrzna spada bardzo szybko. Z tego co pamietam, to bylo pisane o tym na forum lub stronie.
Ściany, owszem, niewiele akumulują, ale gruba betonowa wylewka w podłodze trzyma do 6-9h - w tym czasie warunki otoczenia się zmieniają.
W szkielecie przy prawidlowo wykonanych scianach i wentylacji nie utrzyma tyle czasu. Przy blednie wykonanych moze byc jeszcze gorzej. Sprowadza sie to do praw fizyki, co najlepiej wytlumaczyc moze tylko dobry fachowiec od ogrzewania.

Posted: Wed 17 Jan, 2007
by zxr
Greyg, ale z Ciebie uparciuch...

Przy przyzwoicie zrobionej podłogówce masz i 20cm betonu, a to trzyma, i to dość długo!
W okresie przejściowym masz 15 w dzień i 5 w nocy. Trzeba mieć naprawdę inteligentne sterowanie, żeby sobie sensownie z tym poradzić.

Zapytaj kogoś, kto użytkował podłogówkę, czyli ogrzewanie niskotemperaturowe(!), ile godzin mija od uruchomienia takiej instalacji do osiągnięcia wymaganej w pomieszczeniu temperatury. I w drugą stronę - jak długo całość betonu oddaje ciepło po wyłączeniu instalacji.

U mnie, w domu murowanym, po kompletnym wyłączeniu podłogówki, przy zewnętrzu ok. 5 st, temp. spada w tempie 1 stopień na 6 - 8h.

Posted: Wed 17 Jan, 2007
by Grzegorz Szostak
zxr wrote:Greyg, ale z Ciebie uparciuch...
wcale nie, jestem bardzo ciekaw roznych opini :D
zxr wrote:Zapytaj kogoś, kto użytkował podłogówkę, czyli ogrzewanie niskotemperaturowe(!), ile godzin mija od uruchomienia takiej instalacji do osiągnięcia wymaganej w pomieszczeniu temperatury. I w drugą stronę - jak długo całość betonu oddaje ciepło po wyłączeniu instalacji.
Mialem okazje dokladnie zobaczyc i wypytac u znajomych. Szkielet drewniany, piwnica, prater i poddasze uzytkowe, 2 pomieszczenia nad garazem, pow. okolo 170m2, zrodlo CO to pompa ciepla z gruntu, ogrzew. podlogowe na calym parterze oraz w pokojach nad garazem oraz lazienka na poddaszu.
Faktem jest, ze sterowanie caloscia jest bardzo robudowane, co w duzej czesci jest kwestia zastosowanego zrodla zasilania i uzytkowania - w ciagu dnia nie ma nikogo w domu. Z tego co pamietam, to nagrzanie z 14-16st. do 20-22st. trwa okolo godziny. Bylem tam ostatnio we wrzesniu i wlasnie mieli robic jakas zmiane pod katem sterowania, zeby wracali juz do cieplego domu - sa dosc wygodni. :)

Posted: Thu 18 Jan, 2007
by zxr
Zapomniałeś podać najważniejszego parametru - grubości betonowej podłogi. :lol:

Posted: Thu 18 Jan, 2007
by kasia_777
Czy to prawda że przy projektowaniu trzeba zaznaczyć gdzie zamierzamy umieścić wiszące szafki w kuchni ponieważ w konstrukcji w szkielecie muszą być dodatkowe wzmocnienia??

Posted: Tue 30 Jan, 2007
by Wojciech Nitka
Tak, w pomieszczeniach kuchnii należy wykonać wzmocnienia pod szafki. Wzmocnienia takie wykonuje się następująco - w słupkach, na odpowiedniej wysokości, wycina się gniazda pod oparcie poziomej deski, na której wiesza się szafki. Wzmocnienia należy wykonać z tych samych elementów, z których wykonuje się elementy konstrukcji - drewna wysuszonego komorowo i czterostronnie struganego.

Posted: Tue 30 Jan, 2007
by kombi
powitać grupę jeśli mozna i moze wtrące swoje 3 grosze z tymi wzmocnieniami pod szafki ja u siebie w scianach gdzie w przyszłosć mogą byc szafki tz. kuchnia i lazienka powyzej metra piedziesiat od podłogi wpasowałem w szkielet płyte n osb az po sufit a to dlatego tak bo jeszcze moja druga połowa nie zdecydowała rozmieszczenia i wys mocowania szafek

Posted: Tue 30 Jan, 2007
by Wojciech Nitka
Tak, masz rację - ponieważ na etapie budowy nie zawsze wiadomo gdzie będą wisiały szafki - wzmocnienia należy wykonywać na wszystkich ścianach pomieszczenia kuchni.

A to schemat:

Image

wiatroizolacja

Posted: Wed 07 Mar, 2007
by Grzegorz G.
Witam mam pytanie buduje domek z drewna i mam pytanie deska na zewnatrz bedzie gr 45mm na podwojny piorowpust i mam pytanie czy miedzy ta deske a welne trzeba dawac folie wiatroizolacyjna (czyli membrane bo wiem ze moze byc stosowana do wiatroizolacji) czy dawac taka folie czy tez nie prosze o odpowiedz i dziekuje

Posted: Thu 08 Mar, 2007
by Michał G.
ZAWSZE warstwa izolacji z wełny powinna być osłonięta wiatroizolacją, czy to pod elewacją z desek czy obmurówką z cegły. Ponadto pomiędzy membraną, a elewacją musi istnieć przestrzeń umożliwiająca wentylację.

Membrana na dachu

Posted: Sun 11 Mar, 2007
by Grzegorz G.
Witam mam jeszcze jeden problem i nie znalazlem odpowiedzi na niego jezeli na dach przewiduje deskowanie a pokrycie z gontu bitumicznego to czy idzie membrana jezeli tak to w ktorym miejscu

Posted: Sun 11 Mar, 2007
by Michał G.
8) Chyba jakoś tak:
folię dachową na konstrukcję dachu, następnie nabij łaty wzdłuż krokwii dla zapewnienia wentylacji i dopiero deskowanie. Pamiętaj o zapewnieniu wlotu powietrza u podstawy dachu i wylocie w kalenicy.
Powodzenia,
Michał

Posted: Sun 11 Mar, 2007
by Grzegorz G.
dziekuje za szybka odpowiedz

Prosba o rade

Posted: Thu 22 Nov, 2007
by puki
Przymierzamy sie do kupna domu kanadyjskiego wybudowanego w 1996 roku w Piasecznie pod Warszawa, do kogo moglibysmy sie zwrocic o ocene techniczna takiego domu - wszystko wyglada dobrze ale co dzieje sie w scianach trudno zgadnac. Znajomi odradzaja nam zakup twierdzac ze taki dom szybko straci na wartosci i jego jakosc jest dyskusyjna. Bede wdzieczna za pomoc.