Page 10 of 10

Posted: Fri 22 Oct, 2010
by remojames
Święta prawda dlatego też inwestorzy szukają pomocy na forach itp bo bo prostu się boją.
Jeśli już rozmawiamy na ten temat to czy tak zwana kanadyjka pobudowana tą samą metodą, dodam że tak zwaną wzorcową, sprawdzi się w różnych strefach klimatycznych ? Czy dom pobudowany w Norwegii tak samo sprawdzi się w miejscu gdzie wilgotność nie spada po niżej 70 % i na odwrót ? Czy w Australi też tak budują? To są czysto hipotetyczne sytuacje które mnie nurtują.

Posted: Fri 22 Oct, 2010
by Tomasz Kuchta
Jan, chodzi mi o wentylację przestrzeni pod styropianem. Jest dana listwa startowa perforowana, ale cokołem (wykonanym z XPS-a i tynku żywicznego) dojechaliśmy do tej listwy i tak sobie teraz myślę, że ewentualna woda w stanie płynnym pomiędzy styropianem a OSB powinna mieć możliwość odpłynięcia... no chyba, że same ryfle w styropianie wystarczą i woda ma jedynie odparowywać- sorry za laickie podejście, ale w tych kwestiach jestem naprawdę lajkonikiem.:-) Nie znalazłem jeszcze nigdzie tego detalu wykonawczego stąd moje pytanie. Może wiecie jak to wykonać to zaoszczędzicie mi trochę czasu na latanie "po mieście" i rozpytywanie ludzi pozornie mądrych w tych tematach?

Daniel (bo tak masz chyba na imię), aby przyjechać i wykonać poprawki, trzeba się najpierw przyznać,że się coś spier... A o to w tym przypadku trudno- na pewno czytałeś o błotku lepiącym się do butków, niemożliwym wjeździe na budowę (wstawiłem zdjęcie, które pokazywało co uniemożliwiało wjazd- tj socjal-przyczepa p. Szostaka, którą zresztą musiał zabrać z działki sąsiada bo syf jakiego mu narobił groził epidemią ), ingerencji inwestora w prace, zaginionych dziennikach budowy, itp pierdoły. Szkoda mi czasu na pałowanie się z p. Szostakiem, ponieważ chcę się wprowadzić jeszcze w tym roku (zgodnie z planem miałem mieszkać w maju a maksymalnie czerwcu br). Pism, próśb, rozmów, ustaleń z nim było tyle, że wskaźnik wiarygodności p. Szostaka w moich oczach oscyluje w granicach zera bezwględnego. Co do gwarancji to oczywiście na te zakresy, które p. Szostak zdał protokołem mimo stwierdzenia w nim wad wykonanych prac, zgodnie z K.C. ona obowiązuje, ale jeśli ktoś porzuca budowę to czego mam jeszcze oczekiwać. Ze złudzeń już się wyleczyłem.

Panowie dajcie mi znać co z tą wentylacją, wiercić te otwory w cokole czy nie.

Posted: Fri 22 Oct, 2010
by Jan Jablonski
Nie nie buduje sie tak samo . Moge ci podac przyklad wloski gdzie zgodnie z norma folie paroizolacyjna montuje sie pod osb na poszyciu zewnetrznym a wiatroizolacji sie nie stosuje mowie o regionach centralnych i poludniu co do styropianu stosuje sie komore wentylacyjna 3 cm .teraz te przepisy sie zmieniaja i jesli chodzi o styropian bedzie trzeba stosowac 10 cm zamiast dotychczasowego 5 cm baz komory wentylacyjnej to samo tyczy sie krokwi (wymiar jest inny ) jak rowniez instalacji elek czy wodnej , sa ukladane na plycie orzed wylewka i wiele innych szczegolow.

Posted: Fri 22 Oct, 2010
by Tomasz Kuchta
I tu wielkie pole do popisu dla stowarzyszenia ,ktoremu mam nadzieje uda sie w koncu wprowadzic ujednolicone zasady nadzoru ,gwarancji powykonawczych jak rowniez standartow budownictwa SZKIELETOWEGO W POLSCE.
Jan, tutaj się z Tobą nie zgodzę, tą są kwestie, które powinny znaleźć się w gestii odpowiednich instytucji państwowych a nie stowarzyszeń (te powinny pełnić głównie funkcję szkoleniową ewentualnie tzw. touch point'ów)- bez względu na ich zasługi dla rozwoju danej dziedziny. Sytuację może rozwiązać wprowadzenie w Polsce Eurocodów. Słyszałem, że mają one obejmować również budownictwo drewniane, ale czy tak będzie nie wiem. Myślę, że jeśli by to nastąpiło, rozwiązałoby wszelkie rzeźby i patologie spotykane w budownictwie w ogóle.

Posted: Sat 23 Oct, 2010
by Jan Jablonski
masz racje jednak aby tego dokonac jest potrzebny nacisk na wladze a to jest w gestii stowarzyszen .Znow wroce do wloch gdzie pomimo niskiej kultury znajomosci tego typu budownictwa jak rowniez braku tradycji jesli chodzi o konstrukcje drewniane wiele rzeczy jest uregulowanych i chcac funkcjonowac na rynku musisz je przstrzegac przynajmnniej jako wykonawca masz obowiazek typu ubezpieczenia gwarancji respektowania projektu i jesli sa wprowadzane nawet najmniejsze zmiany (przyklad przewiazek o ktorych pisal dwronka) musza byc uzgodnione i zatwierdzone przez architekta i inrzyniera strukturalnego.Kazdy etap budowy jast konczony odbiorem .Nie polozysz tynku jesli sposob montazu styropianu nie zostanie odebrany itp,itd.Pewnie jest to trudniejsze jednak bezpieczniejsze dla obu stron.I na koniec tego elaboratu powiem jeszcze ze nie ma tu typowego dziennika budowy ale prowadzi sie dokumentacje zdjeciowa oraz sporzadza sie protokoly odbioru.

Posted: Sat 23 Oct, 2010
by Jan Jablonski
Tomasz Kuchta,
Ja bym nie wiercil otworow poniewaz jesli nawet skropli sie tam para co przy dobrej izolacji sie nie zdaza odparuje sama wazne by zostawic wolne otwory od spodu listwy startowej. JA stosuje specjalne kolki z mikro siatka w gornej i dolnej czesci sciany ale tak jak pisalem to jest inna technologia. tobie nie polecam bo mysle ze trudno bylo by ci utrafic w czczeliny wentylacyjne.

Posted: Sun 24 Oct, 2010
by Tomasz Kuchta
Chodzi mi dokładnie o ten element- styk cokołu i tynku mineralnego. Właśnie w tym miejscu myślałem, aby co 1 m wykonać nawiert.

Posted: Sun 24 Oct, 2010
by Tomasz Kuchta
I jeszcze jedno pytanie, czy kominek z płaszczem wodnym wymaga kratki w obudowie? Mój "mistrz świata" od kominków twierdzi, że nie. :-) Mówi, że takie kratki wstawia się jedynie w systemach z DGP.

Posted: Mon 25 Oct, 2010
by dwronka
Wszystko zalezy od tego czy wklad i podlaczenie do komina sa izolowane, nie chodzi tu o izolacje obudowy, lecz o to czy izolacja jest na samym wkladzie. Jezeli wklad jest nieizolowany to brak kratek jest wielkim bledem gdyz kazdy wklad z plaszczem wodnym ma podane dwie moce. Jedna to moc obiegu a druga moc grzewcza czyli ta ktora oddaje wklad poprzez promieniowanie ciepla bezposrednio do powietrza, a co za tym idzie wnetrza obudowy. Jesli zachodzi taka sytuacja ze wklad nie jest izolowany i nie ma kratek to moze dojsc do zniszczenia obudowy jak i samego wkladu. Jesli chcesz miec pewnosc, ze nic sie nie stanie dlabym kratke jaki i nawiewna na dole tak i wywiewna w czopuchu. Wszystko po to aby wklad byl chlodzony przez powietze. W razie watpliwosci zerk ij do instrukcji montazu lub zadzwon do producenta wkladu.

Posted: Sun 31 Oct, 2010
by dwronka
Tomku co z Twoim kominkiem , czy jest poprawnie wykonany?
Jakiej produkcji jest wkład?

Posted: Mon 01 Nov, 2010
by Tomasz Kuchta
Wykonałem kratkę wywiewną z boku obudowy- hydraulik, który walczy u mnie z instalacjami potwierdził Twoje argumenty- także serdeczne dzięki za podpowiedź. Do kominka doprowadzone jest rurą powietrze z zewnątrz budynku. Producentem jest Ulrich, ale w zasadzie oni sprzedają to pod swoim brandem a tak naprawdę jest to włoski Edilkamin. Oni to zestrajają tj. solary, kominki, piece gazowe i inne, w jeden system dają serwis itd. Kominek jest aktualnie zabudowywany. Problem z instalacją co. cwu. miałem w kotłowni, którą całą należało wykonać od początku- był problem ze znoszącymi się strumieniami wody. Aktualnie palimy w kominku od ok 2-3 tygodni i nie widać problemów. W przyszłym tygodniu muszę wgramolić się na dach, ponieważ mam mały wyciek płynu solarnego przy panelu mocującym baterii heat-pipów.

Posted: Tue 14 Dec, 2010
by Tomasz Kuchta
No i mieszkamy.
Aktualnie walczymy z zimnymi ścianami (wieje z kontaktów). Niewątpliwą atrakcją jest również możliwość lepienia bałwana bez wychodzenia z domu. Na zdjęciach poniżej dach wykonany przez firmę Hader Grzegorz Szostak (vel Uznany Doradca Forum).

kanal wentylacyjny

Posted: Tue 14 Dec, 2010
by KonradJ
Jezeli jest to poddasze zamieszkalne to brak tutaj kanalu wentylacyjnego minimum 5 cm,tuz pod plyta rownolegle do krokwi.Jest to powazny blad,nie do zaakceptowania!

Posted: Tue 14 Dec, 2010
by JaKuBa
Kanaly wentylacyjne zapewnia sie gdy na dachu mocuje sie deski czy plyte drewnopochodna. Takiej tu nie widze. Wiec chyba mylisz sie "wykonaco".

Posted: Wed 15 Dec, 2010
by Bold
JaKuBa wrote:Kanaly wentylacyjne zapewnia sie gdy na dachu mocuje sie deski czy plyte drewnopochodna. Takiej tu nie widze. Wiec chyba mylisz sie "wykonaco".
To zobacz na drugą stronę tego tematu.

OSB

Posted: Wed 15 Dec, 2010
by KonradJ
Jest zastosowana plyta osb, i co wiecej?

Posted: Thu 16 Dec, 2010
by Kubek
Pytanie w jaki sposób prawidłowo wykonać szczelinę wentylacyjną dachu aby nie było okazanych na zdjęciach efektów?

Posted: Fri 17 Dec, 2010
by Wojciech Nitka
Najlepszym rozwiązaniem jest założenie na krokwiach folii wysokoparoprzepuszczelnej, następnie zamontowanie na krokwiach rusztu (wzdłuż krokwi) np. 30-50 x 50 mm, a na ruszt położyć płytę poszycia, np. MFP.
Folia (podkreślam) wysokoparopszepuszczalna - w granicach powyżej 3.000 g.m2/24g - zapewni szczelinę wentylacyjną.
Nie zapomnij o otworach wlotowych w okapie dachu i szczelinie wylotowej w kalenicy dachu.

Posted: Fri 17 Dec, 2010
by Tomasz Kuchta
Poszycie/stężenie dachu stanowi OSB. Na to dana jest jakaś membrana dachowa, nie wiem dokładnie jaka. Jak się okazało śnieg widoczny na zdjęciu wwiewany był przez tzw. gąsior, pod który wykonawca nie zastosował pianek uszczelniających.
Panie Wojtku (oraz pozostali wykonawcy) co Pan sądzi/sądzicie o pozbyciu się problemu zimnych ścian i wiatru wiejącego z kontaktów poprzez zastosowanie pianki wysokorozprężnej podawanej z agregatu? Stosuje się tego typu rozwiązania? Nie wiem jaki będzie to miało wpływ na np. oddawanie lub absorpcję wilgoci przez ściany ponieważ "wstrzeliłbym" to w pustą przestrzeń pomiędzy płytę g-k a węłnę mineralną ułożoną pomiędzy belkami konstrukcyjnymi ścian.

Posted: Sat 18 Dec, 2010
by Kubek
Jesli chodzi o pianki poliuretanowe to temat był już omawiany na forum.

Posted: Tue 22 Feb, 2011
by Tomasz Kuchta
Kilka miesięcy temu zrobiłem badania kamerą termowizyjną, które ujawniły kilkadziesiąt mostków termicznych- zarówno w ścianach jak i przy oknach, tj ościeżnicach (oszczędność na piance poliuretanowej?). Na wiosnę czeka mnie min. ponowne obsadzenie trzech okien tarasowych- są tak "przekoszone", że nic nie można już z tym zrobić. Kilka kwiatków na zdjęciach poniżej- czym groziłoby pozostawienie ich w takim stanie chyba nie muszę opisywać.
Niechlujstwo, niedokładność oraz wszechobecna bylejakość- tak można podsumować efekty pracy firmy Hader.

Posted: Tue 22 Feb, 2011
by remojames
ale fajna zabawka :-)
ile kosztuje takie sprawdzenie domu ?

Posted: Fri 25 Feb, 2011
by Tomasz Kuchta
Płaciłem 6 stów, ale chłopaki spędzili w domku z 5 godzin i sprawdzili go bardzo dokładnie. Po takim badaniu masz wszystko czarno na białym. Przy takich mrozach jak teraz badanie zwróci się bardzo szybko.
Przy okazji warto by trochę więcej napisać czym grożą mostki termiczne, a w budynkach szkieletowych zwłaszcza. Polecam literaturę fachową, osobiście np. spotkałem b. interesujący artykuł w czasopiśmie z mojej branży - nie wiem tylko czy mogę podać tytuł na forum, aby nie było to zakwalifikowane jako kryptoreklama - pytanie do p. Wojtka? Artykuł dotyczył korozji biologicznej spowodowanej mostkami termicznymi.

Posted: Fri 25 Feb, 2011
by Wojciech Nitka
Czekamy na bliższe informacje.

Posted: Sat 26 Feb, 2011
by Tomasz Kuchta
"Ochrona przed korozją" 1/2010, artykuł:"Biodeterioracja pleśniowa wywołana występowaniem wad technologicznych w budownictwie". Można poszukać na stronach Sigmy-not i ewentualnie ściagnąć płacąc sms-em. Polecam.

Posted: Mon 16 May, 2011
by hothar
Witam. Panie Tomaszu czy coś się rozjaśniło w sprawie Pańskiego domu???

Posted: Tue 11 Oct, 2011
by Tomasz Kuchta
Witam,
Dom jest w trakcie remontów, część została wykonana w tym roku, część będzie trochę później.
Oczywiście firmy Hader Grzegorz Szostak nie polecam nikomu. Omijać szeroki łukiem.
Do mojej historii życie (a raczej sam p. Szostak) dopisało scenariusze. O jednym z nich można poczytać w tym wątku: http://www.szkielet.pl/forum/viewtopic. ... e0ba#28051

Re: Domek na Żuławach

Posted: Thu 15 Apr, 2021
by Grzesiek13
Jeśli potrzebujecie fachowców którzy zajmują się lokalizacja przecieków rur to zgłoście się do firmy [Admin - To nie miejsce na tanią reklamę] która ma duże doświadczenie i najlepsze sprzęty. To ważne bo z taką firmą mamy pewność że wyciek jest wykryty i poprawnie naprawiony a problem sie nie pojawi.

Re: Domek na Żuławach

Posted: Wed 22 Sep, 2021
by prywata
Oj tak także marzyłam o takim domku i własnym polu. I teraz to marzenie się spełnia i nawet więcej kupujemy nawet z mężem kilkanaście sztuk bydła. Dlatego też koniecznie musimy pomyśleć o takim elektroniczny pastuch aby nasze bydło nie chodziło sobie wszędzie. Poza tym dzięki temu będziemy mieli ogrodzony cały teren a to także dość istotną sprawą dla mnie jest.