Technologia fińska ?

Techniczne aspekty budowy domów z bali
Post Reply
szedi
Posts: 8
Joined: Wed 09 Mar, 2005
Contact:

Technologia fińska ?

Post by szedi » Wed 09 Mar, 2005

Studiuję budownictwo, jestem na V roku. Temat mojej pracy dyplomowej brzmi: "Projekt domu jednorodzinnego w technologii fińskiej". Panie Wojciechu, czy dom, w technologii fińskiej jest to dom z bala pełnego wykonanego z litego drewna?
Mam jeszcze pytanie, a mianowicie w jakich książkach mogę znaleść dokładne (przykładowe) sposoby obliczania konstrukcji budowlanych z bali?
Serdecznie dziekuję także za to, że ukazał się Katalog Budownictwa Drewnianego 2005. Jest to chyba jedyna pozycja na polskim rynku, która w tak szczegółowy i dokładny sposób opisuje to zagadnienie. Jeżeli istnieją inne, równie dobre pozycje na temat budownictwa z bali, to proszę o podanie.
Gorąco pozdrawiam, Edyta
GG 512021


Wojciech Nitka
Posts: 3840
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Wed 09 Mar, 2005

Niestety, nie wiem co Twój promotor miał na myśli podając "technologia fińska". Czy domy szkieletowe czy domy z bali. Musisz to wyjaśnić z promotorem. Wówczas może będę mógł Ci cokolwiek pomóc.
Nie mniej zapraszam na strony - http://www.rakennustieto.fi/ohjekort.htm gdzie znajdziesz fińskie normy dla budownictwa szkieletowego.

Niestety, nie znam innej polskiej literatury na temat domów z bali.

Co do obliczeń konstrukcyjnych domów z bali, to w najbliższych dniach na naszych stronach ukażą się międzynarodowe standardy dla domów z bali. Na dziś proponuję - http://logassociation.org/resources/ilbastandards.pdf
Te standardy, na naszych stronach ukażą się w języku polskim. Wcześniej opublikowane zostały w Katalogu Budownictwa Drewnianego '2005.

szedi
Posts: 8
Joined: Wed 09 Mar, 2005
Contact:

Post by szedi » Thu 10 Mar, 2005

Dziękuję Panu za tak szybką odpowiedź. Sprawę technologii fińkiej napewno poruszę z promotorem.
Pozdrawiam, Edyta
GG 512021


Post Reply