"Termex,Eko FIber" kontra Wełna

Techniczne aspekty materiałów dla domów szkieletowych
Post Reply
Pitkar1
Posts: 13
Joined: Mon 26 Dec, 2005
Location: Warszawa

"Termex,Eko FIber" kontra Wełna

Post by Pitkar1 » Mon 20 Feb, 2006

Witam Wszystkich Forumowiczów

Planuję budowe domu w systemie szkieletu drewnianego i zastanawiam się jaki materił wybrać na izolację cieplną. :roll: Mój wykonawca stosuje wełnę mineralną.

Przyznam ,że jestem "zielony" w temacie i zastanawiam się,czy nie lepszy byłby "Termex" lub "Eko Fiber". Podobno wtedy nie trzeba stosować paraizolacji :shock: ? Chciałem dać w ścianę 20 cm wełny-Jak gruba powinna być warstwa celulozy żeby osiągnąć podobny efekt ?

Pozdrawiam

Piotrek


Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Tue 21 Feb, 2006

Porównując materiały izolacyjne musisz zwrócić uwagę na parametry cieplne poszczególnych materiałów - współczynnik przenikania ciepła "lambda" - im niższy tym materiał ma lepsze właściwości cieplne. I tak dla przykładu:
- Steico flex - materiał oparty na włóknach drzewnych prod. Steico - lambda = 0,039 W/mK,
- Ekofiber - lambda = 0,041 W/mK,
- Termex - lambda = 0,040 W/mK,
- Super Mata - wełna szklana prod. Isover - lambda = 0,033 W/mK,
- Paroc WAS50 - wełna mineralna prod. Paroc - lambda = 0,035 W/mK
- Superrock - wełna mineralna prod. Rockwool - lambda = 0,035 W/mK

Mile
Posts: 41
Joined: Sun 20 Mar, 2005

Post by Mile » Mon 27 Feb, 2006

Jak widzisz - najniższy współczynnik ma Super Mata. Z tego wynika, że ma najlepsze właściwości cieplne.
Musisz jednak wybrać - ekologiczne materiały typu Ekofiber czy Termex a wełna szklana czy mineralna.

Co wybrałeś?

Pitkar1
Posts: 13
Joined: Mon 26 Dec, 2005
Location: Warszawa

Post by Pitkar1 » Tue 28 Feb, 2006

Witam

Wybrałem wełnę mineralną,jednak zastanawiam się ciągle czy nie przyjemniej byłoby mieszkać w domku ocieplonym "EKO FIBREM"

Pozdrawiam
Piotrek

pecoalsw
Posts: 93
Joined: Mon 30 Jan, 2006